حداقل نمره آیلتس برای مهاجرت به کانادا 2024

حداقل نمره آیلتس برای مهاجرت به کانادا از طریق برنامه های مختلف متفاوت است. شهرهای کانادا با جوامع چندفرهنگی و آب‌و‌هوای متنوع در هر چهار فصل، به عنوان قابل زندگی‌ترین مکان‌ها در جهان رتبه‌بندی می‌شوند. اگر قصد تحصیل و سپس کار و زندگی در کانادا را دارید، حتما روند اخذ اقامت دائم در این کشور را هم بررسی کرده‌اید. برای اطمینان از اینکه می‌توانید به راحتی با مردم کانادا ارتباط برقرار کنید، باید مدرکی دال بر مهارت‌های زبانی خود برای دریافت ویزا ارائه دهید. این مدرک باید تسلط شما بر زبان انگلیسی یا فرانسه را نشان دهد.

اگر انتخابتان انگلیسی است، آزمون آیلتس بهترین راهش است. آیلتس خود دو نوع است. آزمون آیلتس آکادمیک برای دانشجویان و دانش‌آموزانی است، که به دنبال تحصیل در کشور کانادا هستند. کسب نمره قابل‌قبول در آزمون آیلتس جنرال هم برای کار یا زندگی در این کشور لازم است.

هدف از ایجاد این صفحه، بررسی حداقل نمره آیلتس برای مهاجرت به کانادا  شامل تحصیل، کار و زندگی در کانادا است.

بهترین کشور برای آزمون آیلتس

مدرک زبان انگلیسی برای مهاجرت به کانادا

آیلتس یکی از آزمون‌های مهارت زبان انگلیسی است، که توسط دانشگاه‌ها، موسسات آموزشی و سازمان مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) پذیرفته می‌شود. پس نمره آیلتس شما می‌تواند معتبرترین مدرک زبان برای مهاجرت به کانادا باشد. آیلتس آزمون محبوب زبان انگلیسی است، که برای متقاضیانی که مایل به مهاجرت به خارج از کشور برای تحصیل، کار یا مهاجرت هستند، برگزار می‌شود. این یکی از چهار آزمون زبان است، که توسط دولت کانادا برای مقاصد مهاجرت به رسمیت شناخته شده‌است. در صورتیکه خواستار ایجاد روابط عمومی در هر کشور خارجی به‌خصوص کانادا هستید، کسب حداقل نمره در آزمون آیلتس الزامی است.

مدرک زبان انگلیسی برای مهاجرت به کانادا

حداقل نمره آیلتس برای مهاجرت به کانادا یا به عبارتی، برای ایجاد ارتباط در کانادا که برای مهاجرت به این کشور لازم است، در بخش‌های ریدینگ، لیسنینگ، اسپیکینگ و رایتینگ 6 است، که به CLB (معیار زبان کانادایی) سطح 7 معادل‌سازی می‌شود. این نمره آیلتس می‌تواند به شما کمک کند، 160 امتیاز کسب کنید و طبق سیستم امتیازدهی رتبه بالایی داشته باشید. با این وجود این معیار خیلی کلی است و می‌توان گفت هر برنامه مهاجرتی به کانادا، شرایط خاص خود را دارد.

حداقل نمره آیلتس برای مهاجرت به کانادا از طریق برنامه‌های مهاجرتی مختلف

همانطور که حتما می‌دانید، مهاجرت به کانادا از طریق برنامه‌های مختلف تحصیلی و شغلی انجام می‌شود. هر برنامه شرایط خاص خود را برای متقاضیان درنظر گرفته‌است. به این ترتیب نمره آیلتس هم برای هر برنامه با برنامه دیگر فرق دارد. در اینجا حداقل نمره آیلتس برای برنامه‌های مهاجرتی به کانادا را بررسی می‌کنیم:

حداقل نمره آیلتس برای اکسپرس انتری کانادا

سیستم اکسپرس انتری راه سریع‌تری برای دانشجویان برای دریافت اقامت دائم در کانادا است. برای درخواست اقامت دائم از طریق اکسپرس انتری، باید حداقل مهارت زبان CLB 7 را داشته باشید، که برای دستیابی به آن باید در هر چهار مهارت نمره 6 را کسب کنید. امتیازاتی که به دست می‌آورید بر اساس سطح CLB (معیار زبان کانادایی) ثبت می‌شود. هدف سیستم اکسپرس انتری شناسایی متقاضیانی است که پس از مهاجرت به کانادا بیشترین شانس موفقیت را دارند. اگر شما و متقاضی دیگری امتیاز یکسانی را بدست آورید، کسی که حضور طولانی‌مدت در استخر اکسپرس انتری دارد، انتخاب می‌شود.

حداقل نمره آیلتس برای برنامه اسکیل ورکر فدرال کانادا

فردی که این برنامه را انتخاب کرده‌است، باید حداقل 67 امتیاز از  100 امتیاز را کسب کند. حداکثر 28 امتیاز برای توانایی زبان در نظر گرفته شده‌است. حداقل نمره آیلتس برای اسکیل ورکر کانادا برای PR کانادا 6.0 است. برای متقاضی دریافت حداقل نمره آیلتس برای ویزای کانادا ضروری است. برای دسته اسکیل ورکر، معیار زبان کانادایی (CLB) سطح 7 برای واجد شرایط بودن برای ویزای PR مورد نیاز است.

حداقل نمره آیلتس برای برنامه اسکیل ورکر فدرال کانادا

حداقل نمره آیلتس برای مهاجرت به کانادا از طریق کار

مجوز کار کانادا برای افراد واجد برای کار در کانادا برای یک دوره زمانی خاص صادر می‌شود. شما باید پس از دریافت پیشنهاد شغلی از یک کارفرمای کانادایی برای ویزای کار اقدام کنید. کارفرما باید از سازمان ESDC (اشتغال و توسعه اجتماعی کانادا) یک LMIA (ارزیابی تأثیر بازار کار) دریافت کند، که به او اجازه می‌دهد تا نیروی کار خارجی را برای مشاغلی که توسط شهروندان یا ساکنان دائم کانادا تکمیل نمی‌شوند، استخدام کند. همچنین متقاضی نیاز به نمره آیلتس جنرال 6 دارد. 

نمره آیلتس برای مهاجرت تحصیلی به کانادا

حداقل نمره آیلتس برای کالج‌های کانادا، متفاوت است. اما باید بدانید که برای تحصیل در دانشگاه‌های این کشور، باید مدرک آیلتس آکادمیک داشته‌باشید. آیلتس آکادمیک برای کسانی درنظر گرفته‌شده‌است، که مایل به تحصیل در کانادا هستند. شما در صورتی واجد شرایط ویزای دانشجویی کانادا هستید، که حداقل نمره آیلتس آکادمیک را کسب کنید. این حداقل نمره را می‌توانید در سایت‌ رسمی دانشگاه یا کالج موردنظر خود پیدا کنید. 

نمره آیلتس برای مهاجرت تحصیلی به کانادا

نمره آیلتس برای جاب آفر کانادا

حداقل نمره آیلتس برای مهاجرت به کانادا از طریق جاب آفر که همان نمره آیلتس برای ویزای کار کانادا است، بستگی به نوع شغل دارد. یک معیار دسته‌بندی مشاغل کانادا NOC است. براین اساس مشاغلی که در دسته مشاغل  NOC Aقرار دارند بایدCLB 7  یا آیلتس 6 را کسب کنند. برای مشاغل NOC B، شرط مورد نیاز CLB 5 است. 

حداقل نمره آیلتس برای مشاغل مختلف در کانادا

نمره آیلتس مورد نیاز برای مهاجرت به کانادا به حرفه‌ای که قرار است در آن مشغول شوید هم بستگی دارد. برای مثال اگر می‌خواهید وکیل شوید، حداقل نمره 7.0 در هر بخش آزمون آیلتس ضروری است. اما مثلا اگر می‌خواهید پرستار شوید، نمره آیلتس برای مهاجرت به کانادا برای پرستاران حداقل نمره آیلتس 6.5 در سه بخش رایتینگ، ریدینگ و لیسنینگ و 7.0 برای اسپیکینگ است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا